Leksikon radija i televizije

Natrag

Voice of America

(engl., akr. VOA – Glas Amerike), službena međunarodna radiodifuzijska služba SAD-a. Emitirati počela 1942. iz New Yorka, najprije na njemačkom, a od 1943. na 27 jezika. Za Europu i sjevernu Afriku program se emitirao odašiljačima BBC-ja. Nakon završetka II. svjetskog rata program je znatno smanjen. Izbijanjem Hladnoga rata ponovo dobiva na značenju. Početkom 1950-ih tjedno se emitiralo 400 sati programa na 45 jezika. Izuzeta je 1953. iz ovlasti State Departmenta i postala odjelom United States Information Agency (akr. USIA). Sjedište je 1954. iz New Yorka premješteno u Washington, gdje se i danas nalazi. Programski joj je cilj međunarodnoj publici pružiti informacije o SAD-u, političkom životu i vanjskoj politici SAD-a. Početkom 1980-ih u opsežnu modernizaciju programskih i tehničkih kapaciteta uloženo je 1,3 milijarde dolara. Posjeduje najveći svjetski integrirani digitalni audiosustav. Od 1999. pod nadzorom je neovisnoga federalnog tijela Broadcasting Board of Governors (BBG), sljednika USIA-e. Od devet članova osam imenuje predsjednik SAD-a, a potvrđuje Senat, a deveti je uvijek ministar vanjskih poslova. Od 1996. ima i odjel za proizvodnju TV emisija. Radijski i TV program emitira se satelitom, kabelskim mrežama te radijskim FM, AM i SW frekvencijama. Dostupan je i preko interneta i mobilne telefonije. Tjedno emitira 1800 sati radijskoga i TV programa. Ima ugovor o isporuci programa s 2350 radijskih i TV postaja te kabelskih mreža širom svijeta. Tjedno je prati oko 190 milijuna ljudi. Uz engleski, program se emitira na 45 jezika; program na hrvatskom emitirao se 1943–2011. Godišnji proračun iznosi 200 milijuna dolara, a u cijelosti ga financira američka vlada. Ima 1100 zaposlenih (2015).

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona