Leksikon radija i televizije

Natrag

talk show

vrsta dijaloških, personaliziranih radijskih i TV emisija u kojima se kombiniraju elementi informiranja i zabave. Zabavni karakter postiže se izborom scenografije, glazbenim dodatcima, špici i jingleovima, ali i u odabiru gostiju, u načinu razgovora, dramaturgiji i redateljskom stilu. Nastao je na američkom radiju kao odgovor na konkurenciju televizije, a idejni je začetnik S. Weaver. Promi-talk usmjeren je na propitivanje jednoga ili više gostiju čija su retorička vještina i gledišta u prvom planu, tematski talk show aktualna je emisija i razlikuje se od standardnih novinarskih studijskih rasprava nekonvencionalnim vođenjem razgovora, gosti se pozivaju zbog kompetentnosti, a ne popularnosti. Najdugovječniji politički talk show jest američki Meet the Press, koji se emitira neprekidno od 1947. Confro-talk bira kontroverznu temu i goste koji zastupaju suprotna gledišta. U raspravi nisu bitni argumenti nego sukob, koji često potpomaže i publika. Taj je tip do groteske doveo J. Springer (trash talk). Portret talk show usredotočen je na ličnost gosta. Poseban je tip ispovjedni talk show (O. Winfrey). Prvi hrvatski talk showovi jesu HRT-ovi → Mali noćni razgovori (V. Šiljak, Z. Zmazek, D. Silobrčić), potom Duoptrija te Željka Ogresta i gosti (Ž. Ogresta), Latinica (D. Latin), Svlačionica (R. Knjaz), 8. kat (D. Trbović), Damin gambit (E. Gojan), Nedjeljom u dva (A. Stanković), Svaki dan dobar dan (B. Šimleša), Godišnjica mature (B. Kolar), a na HR-u Gladne uši (Lj. Grgurić Grga) i Na Sljemenu sa Sonjom (S. Šarunić).

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona