Leksikon radija i televizije

Natrag

Reuters

najveća svjetska agencija TV i novinskih vijesti, sa sjedištem u Londonu. Dopisništava ima u 200 gradova u 163 zemlje. Od 2008. dio kanadske multimedijske grupe Thompson Reuters. Agenciju Reuters osnovao je 1851. u Londonu njemački doseljenik židovskoga podrijetla P. J. Reuter. Agencija je počela kao telegrafski ured u zgradi pokraj londonske burze, odakle su se kotacije dionica slale u Pariz. Reuter je za prenošenje poslovnih vijesti vješto kombinirao ondašnje nove tehnologije – željeznicu i telegrafiju. Preko La Manchea se služio golubovima pismonošama. Kako bi razvio globalnu mrežu za prijenos poslovnih podataka, poslije je iskoristio podmorske kabele. Prvi pretplatnici bile su mu banke, burzovni posrednici i trgovačke tvrtke. Posao je proširio i na prenošenje telegrama za pravne i privatne osobe. Londonski Morning Advertiser bile su 1858. prve novine koje su se pretplatile na servis Reutersa, a uskoro su sve britanske novine postale njegovim pretplatnicima. Među klijentima je bila i kraljica Viktorija. Zbog brzine, točnosti i pouzdanosti vijesti agencija je brzo stekla ugled u Europi i svijetu. Prva je izvijestila o ubojstvu A. Lincolna (1865). Širi mrežu ureda i dopisništava u Europi i diljem britanskoga kolonijalnog carstva, te postaje najveći dobavljač vijesti iz svijeta, pretekavši tada najveće europske agencije vijesti Havas (Francuska) i Wolff (Prusija). Ipak, poslovne i burzovne vijesti trajno ostaju najvažnija djelatnost. Prije nego ga je kupio Thomson Corporation, 95% ukupnoga prihoda Reutersa činile su poslovne vijesti. Još 1964. počeo je ulagati u razvoj računalnih sustava za prijenos podataka. I u proizvodnji vijesti mnogo se ulagalo u tehnološki razvoj. Tako su se u New Yorku Reutersovi novinari već 1973. za pisanje i slanje vijesti koristili videoekranom. U TV djelatnost počeo je ulagati 1959, kad je kupio udjel u BBC-jevoj agenciji za filmske i TV vijesti Visnews, u kojoj 1985. postaje većinski vlasnik (55%). Od NBC Newsa i BBC-ja otkupio je 1992. suvlasničke udjele i postao jedini vlasnik Visnewsa, tada jednoga od dvaju najvećih neovisnih svjetskih dobavljača TV vijesti. Od 1993. tvrtka posluje pod imenom Reuters Television. Kupnjom Visnewsa stekla je golemi arhiv s 25 000 sati slikovnog materijala od 1896 (krunidba cara Nikolaja II) do najnovijih vremena. Upravljanje arhivom prepušteno je ITN-u (Independent Television News), dobavljaču TV vijesti za britansku komercijalnu mrežu Channel 3 (prije ITN), u kojoj Reuters TV ima vlasnički udjel od 20%. Agencija zapošljava 2600 novinara i 13 000 vanjskih suradnika.

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona