Leksikon radija i televizije

Natrag

producent

1. u složenoj TV proizvodnji (tzv. sporovozu), osoba koja u lancu proizvodnje raspolaže sredstvima i proračunom te osigurava sve potrebne uvjete za proizvodnju emisije ili programa. Surađuje s autorima djela i kreativnim timom te optimalnim aranžmanima istodobno osigurava materijalnu potporu nužnu za što uspješniji dovršetak i budućnost AV djela. Poznatiji “sporovozni” producenti na TVZ-u/HTV-u bili su, među ostalim, Radomir Červeny, Milivoj Omašić, Ante Marić, Ante Jurić, Zoran Blažević. 2. (engl. producer) u informativnim redakcijama u američkim i zapadnoeuropskim TV kućama, urednik koji donosi glavne programske odluke i istodobno upravlja svim elementima u lancu proizvodnje informativnoga sadržaja – koordinira rad novinara, organizatora, realizatora, snimatelja, montažera te raspolaže proračunom emisije. 3. izvršni producent (engl. executive producer), glavni operativac u informativnoj redakciji koji koordinira i kontrolira sve aspekte proizvodnje proizvodnih projekata, odnosno organizacijsku jedinicu, sudjeluje u formiranju i koordinaciji rada proizvodnoga tima te pregovara i dogovara financijske uvjete sa svim sudionicima na projektu. Planira i organizira popratne aktivnosti (odabir resursa i osiguravanje uvjeta za ostvarivanje procesa proizvodnje) te izrađuje operativni plan proizvodnoga projekta i prati realizaciju troškova. Poznatiji producenti u Informativnom programu TVZ-a/HTV-a bili su, među ostalim, Alojzije Kodrnja, Ivica Tomas, Iivica Validžić, Vjeko Martinović. 4. kreativni producent, menadžer koji vodi umjetnički/medijski proizvod, osoba koja znanjem, intuicijom i razumijevanjem umjetničkih djela, kulturnih fenomena i tržišta može prepoznati umjetnički/medijski proizvod i kvalitetnom strategijom dovesti do njegove realizacije. U svakoj pojedinoj fazi razvoja treba biti sposoban sagledati umjetničke i materijalne aspekte djela. U RTV proizvodnji treba posjedovati znanja na svim područjima AV produkcije (proizvodnje AV djela, zakonske regulative, marketinga i menadžmenta, financija, AV i filmskih umjetničkih izričaja itd.).

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona