Leksikon radija i televizije

Natrag

politička promidžba

plansko širenje odabranih poruka kako bi se utjecalo na politička stajališta i postupanje različitih javnih aktera. Uspon moderne političke promidžbe počeo je tijekom I. svjetskog rata, nakon čega se razvijala proporcionalno tehničkim mogućnostima i političkim potrebama tipičnima za totalitarne režime. Danas je to moćna, skupa i visoko sofisticirana profesionalizirana djelatnost koja proizvodi veliku količinu informacija i ideja, sa širokim rasponom postupaka i tehnika uvjeravanja. Najvažniji su kanal njezina širenja i uspješnosti mediji. Nije dokazano koliko mediji sami, osobito najveći medijski koncerni, u tom aktivno sudjeluju, bilo iz financijskih bilo iz političkih interesa. Ako nije dobro regulirana, može prerasti u manipulaciju. U ime društvene kvalitete i profesionalne odgovornosti mediji bi morali primjenjivati stručne i etičke standarde novinarstva te štititi javnost od promidžbenih manipulacija. Posebni propisi (npr. o ograničenom oglašavanju političkih stranaka ili o zabrani govora mržnje) ograničuju političku promidžbu u masovnim medijima te iz nje isključuju društveno prihvatljive ciljeve (zaštita okoliša, zdravstveno prosvjećivanje).

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona