Leksikon radija i televizije

Natrag

ORF

(akr. od njem. Österreichischer Rundfunk – Austrijska radiodifuzija), austrijska javna radiotelevizija; ujedno najveća austrijska medijska tvrtka. Osnovale su je Republika Austrija i savezne zemlje 1955, kad je i počela s pokusnim emitiranjem; redoviti TV program emitira od 1957. Uz RTV studije u svakoj austrijskoj saveznoj zemlji, od 1975. ima i RTV studio u Bolzanu (Alto Adige, Italija). Emitira šest TV kanala; od travnja 1989. ORF 2 Burgenland proizvodi tjedni TV magazin Dobar dan Hrvati. Emitira i tri radijska programa na nacionalnoj razini (Österreich 1 – Ö1, Hitradio Ö3, FM4). Hitradio Ö3 namijenjen je mlađim slušateljima, a FM4 emitira alternativnu glazbu s mnogo govornih sadržaja na engleskom. U sastavu je ORF-a devet regionalnih radijskih postaja (nekadašnji Ö2). Internetska podružnica ORF.at osnovana je 1997. ORF je pravno ustrojen kao zaklada u državnom vlasništvu kojom upravlja Zakladno vijeće. I nakon izmjena zakona o ORF-u 2012. političke stranke imaju presudnu ulogu u Zakladnom vijeću, što je iznimka među zapadnoeuropskim javnim radiotelevizijama. Od 35 vijećnika šestero ih imenuje savezna vlada, vodeći računa o zastupljenosti stranaka u Parlamentu, po devetero ih imenuju savezne zemlje (svaka po jednoga) i savezna vlada, četvero imenuje Vijeće publike (Publikumsrat) te petero sindikati. Vijeće publike ima 36 članova koje imenuju različite institucije javnoga, kulturnog i političkog života. ORF je imao monopol na radio do 1998, a na TV na nacionalnoj razini do 2003. Nakon ukidanja monopola zadržao je najveći udjel na tržištu: televizija 35,1%, a radio 74% (2014). Ima oko 4000 zaposlenih, od toga 900 u regionalnim studijima.

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona