Leksikon radija i televizije

Natrag

Murdoch, Rupert

australski medijski poduzetnik (1931). Novinarstvom se počeo baviti u britanskom tabloidnom dnevniku Daily Express. Nakon smrti oca 1952. naslijedio novine Sunday Mail i The News, pretvorivši posljednje ubrzo u najčitaniji australski tabloid, često osobno smišljajući bombastične naslove. Zaradom je kupio niz drugih australskih novina, a 1969. ušao je na britansko novinsko tržište kupnjom dnevnika News of the World, a 1973. i na američko. Do kraja 1980-ih postao je vlasnik visokonakladnih tabloida, poput britanskoga The Sun i američkoga New York Post, ali i uglednih novina poput The Timesa. Tada je počeo izgrađivati i TV carstvo: 1985. kupio je 20th Century Fox Film Corporation te je 1986. pokrenuo Fox, četvrtu američku nacionalnu TV mrežu. U Velikoj Britaniji pokrenuo je 1989. Sky Television, koju je spojio s British Satellite Broadcasting, stvorivši time BskyB, najjaču privatnu televiziju u Velikoj Britaniji. Svoje je medijsko carstvo izgradio uz pomoć britanske premijerke M. Thatcher i američkoga predsjednika R. Reagana, kojima su Murdochove TV postaje i novine pomagale u izbornim kampanjama. News of the World došao je 2011. pod istragu zbog nezakonitoga i neetičkoga ponašanja (poznatim osobama, žrtvama kriminala ili obiteljima poginulih britanskih vojnika novinari tih novina hakirali su mobilne telefone), nakon čega su ugašene. Svoj medijski holding 2013. podijelio je na News Corporation, koja obuhvaća novine, i 21st Century Fox, koji obuhvaća TV postaje. I dalje je jedna od najmoćnijih osoba u svijetu svjetskih medija.

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona