Leksikon radija i televizije

Natrag

medijska pismenost

sposobnost primatelja poruka da se u masovnom komuniciranju samostalno, aktivno, svrsishodno, razborito i odgovorno koriste medijima. Prema novijim tumačenjima korisnici medija nisu (samo) pasivna strana u komuniciranju, već svaki od njih odlučuje o aspektima korištenja medija u skladu sa svojim potrebama. Stoga oni bitno utječu na društvene učinke medija. Aktivno korištenje medija može se učiti, počevši od tehničkih postupaka, razumijevanja društveno-političkog konteksta javnih glasila pa do aktivnoga korištenja medija za uspješniju društvenu participaciju i formiranja osobnih stajališta te kreativnoga korištenja prostora masovnoga komuniciranja prema potrebama i interesu pojedinca. To je osobito bitno zbog kulturnog jaza između medijski kompetentnih tj. medijski pismenih, kao i općenito obrazovanih, i nekompetentnih i slabije obrazovanih ljudi, koji se zbog nepregledne količine informacija (tzv. overkill) emitiranih novim medijima radikalno produbljuje.

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona