Leksikon radija i televizije

Natrag

interaktivna televizija

skupni naziv za načine ostvarenja interakcije između gledatelja i upravo emitiranoga TV programskog sadržaja. Da bi televizija bila interaktivna, gledatelj mora imati mogućnost utjecaja na konačno gledateljsko iskustvo (npr. promjena kuta gledanja na nogometnu utakmicu) ili mogućnost slanja povratne poruke (telefonski, SMS porukom, kabelskom vezom, internetom ili kakvim drugim tzv. povratnim kanalom) izvoru emitiranja koja će promijeniti emitirani sadržaj ili konačno iskustvo. Poseban je slučaj kad gledatelj rabi posrednički uređaj (tzv. set-top box), koji može obavljati niz funkcija koje omogućuju interaktivnost. Interaktivna televizija drži se vrstom interakcije “iz naslonjača” (tzv. lean back položaj gledatelja uz korištenje daljinskog upravljača), za razliku od situacije s osobnim računalom, kad je riječ o “aktivnoj” interakciji (tzv. lean forward položaj uz korištenje monitora, tipkovnice i miša).

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona