Leksikon radija i televizije

Natrag

humanitarne akcije

društvene akcije, odnosno postupci kojima je cilj pomoći ugroženim skupinama stanovništva, najčešće zbog neke prirodne katastrofe, ali i rata, a također i skupinama ili pojedincima s osobitim potrebama koje nisu u mogućnosti sami riješiti (bolesnici). Mediji, napose javne radiotelevizije u svijetu, imaju bitnu ulogu posrednika i aktivnog čimbenika u humanitarnim akcijama. HRT je u više navrata organizirao takve akcije, počevši emisijom Dobro je činiti dobro tijekom Domovinskoga rata, organiziranom s prognanicima u njihovu korist. Slijedio je program Poznati u akciji 1992, u kojem je pomoć prikupljana na javnim prostorima uz sudjelovanje poznatih osoba. Akcije su nastavljene i nakon Domovinskoga rata. Kampanjom Dajmo da čuju stvoren je fond od 17 milijuna kuna za kupnju slušnih aparata za djecu, što je rekordan iznos prikupljen u humanitarnim akcijama u Hrvatskoj. Akcija A bebe bila je namijenjena modernizaciji odjela za problematičnu trudnoću u Klinici za ženske bolesti i porode u Zagrebu. Jačanjem organizacija civilnoga društva nakon 2000. organizira se sve veći broj humanitarnih akcija, a HRT u njima sudjeluje medijskim partnerstvom (medijskim praćenjem), u sklopu redovitih i specijaliziranih emisija. Važnije humanitarne akcije koje je HRT otad pratio jesu: Ne zaboravi me (akcija za pomoć starim i nezbrinutim osobama, 2005), Derbi (legende za djecu oboljelu od malignih bolesti, za udrugu Krijesnice, 2006), Kvadrat mina za kvadrat mira (razminiranje Hrvatske, 2006), Želim život! (prikupljanje financijskih sredstava za pomoć tada oboljeloj Ani Rukavini, poslije za stvaranje baze dobrovoljnih darivatelja koštane srži u Hrvatskoj, 2006–10), Petrova trudionica (obnova odjela Klinike za ženske bolesti i porode u Petrovoj ulici u Zagrebu, 2008), Korak u život (stipendiranje mladih ljudi iz domova za nezbrinutu djecu i udomiteljskih obitelji nakon završetka srednje škole, 2008–16), a redovito je emitirao i specijaliziranu emisiju Misija zajedno (2010–12), koja je pomagala pojedincima i njihovim obiteljima te ustanovama u rješavanju problema koje nisu mogli sami riješiti (izgrađen novi Odjel hematologije i onkologije u Dječjoj bolnici Kantrida u Rijeci i dr.). Od 2011. do 2015. HRT održava poseban humanitarni medijski projekt Uz nas niste sami, koji je tijekom četiri godine, organizacijom osam humanitarnih medijskih tjedana, pratio 18 organizacija i njihovih humanitarnih akcija te im omogućio financijsku potporu veću od pet milijuna kuna. Navedeni se iznos, među ostalim, koristio i za opremanje bolnica diljem Hrvatske uređajima za pomoć prijevremeno rođenoj djeci (inkubatori, respiratori) te sklopivim ležajevima i stolcima, zahvaljujući kojima roditelji i skrbnici mogu boraviti uz svoju djecu tijekom liječenja. HRT 2014, u suradnji s Hrvatskim crvenim križem i Hrvatskom glazbenom unijom, sudjeluje u organizaciji humanitarne akcije Hrvatska pomaže za pomoć stradalima u poplavama, u kojoj je prikupljeno više od tri milijuna kuna. Privatne se radijske i TV postaje također sve više uključuju u takve akcije. Budi mi prijatelj godišnja je nacionalna kampanja udruge RTL pomaže djeci (osnivači 2006. RTL i Večernji list) i istoimene humanitarne emisije RTL Televizije. Kampanju organizira jednom godišnje, a predstavljaju se određeni projekti te aktivno sudjeluje u animiranju javnosti kako bi se donacijama (uplatama na žiroračun Udruge, online uplatom ili pozivom na telefonski broj) prikupila sredstva za pomoć odabranim organizacijama. Vrhunac kampanje istoimena je humanitarna emisija uživo koja svake godine okuplja TV i filmske djelatnike, estradne zvijezde te osobe iz javnoga i političkoga života, kao i kumove projekata za koje se u toj kampanji prikupljaju sredstva. Udruga je do početka 2016. uložila preko 14 milijuna kuna u realizaciju 201 projekta i tako pomogla 140 000 djece. Od 2011. Nova TV medijski je partner i podrška Zakladi Ana Rukavina te suorganizator humanitarnog koncerta Želim život. Deseti koncert održan je 2015, a prikupljena je donacija od preko 1,2 milijuna kuna. Nova TV medijski je pokrovitelj u kampanji udruge Europa Donna, cilj koje je podizanje svijesti žena o raku dojke. Nova TV 2013. medijski je partner organizacije Hrabri telefon, u okviru kampanje Svaki propušteni poziv je propuštena prilika, 2015. suradnja je nastavljena kroz kampanju Hrabri telefon za djecu 116 111. Iste godine samostalno je pokrenut projekt humanitarnog karaktera unutar reality showa Farma. U sklopu programa Nova TV podsjeća da je dužnost svakog od nas pomoći onima kojima je to najpotrebnije. U sklopu IP-a emitira prilog Bolja Hrvatska, koji ima društveno koristan karakter, a u Zabavnom programu to čini kroz show Tvoje lice zvuči poznato, u kojem se jednoj humanitarnoj udruzi donira iznos od 10 000, a u finalnoj epizodi 40 000 kuna, emisiju Radna akcija te brojne druge formate.

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona