Leksikon radija i televizije

Natrag

EuroNews

prvi paneuropski informativni kanal, najgledaniji u Europi. Pokrenuo ga je 1993. konzorcij 11 javnih televizija, članica EBU-a. Sjedište mu je Ecullyju, predgrađu Lyona. Vlasnička mu se struktura nekoliko puta mijenjala. Većinski udjel prodan je 1994. francuskomu Alcatelu, a on ga je 1997. prodao britanskom ITN-u, a on 2003. konzorciju EuroNews. Od 2015. većinski udjel ima Media Globe Networks u vlasništvu egipatskog milijardera N. Sawarisa. Ostala 24 člana konzorcija javne su televizije i tri francuska teritorijalna entiteta: ČT (Češka), CyBC (Cipar), ENTV(Alžir), ERT (Grčka), ERTT (Tunis), ERTU (Egipat), France Télévisions (Francuska), NTU (Ukrajina), PBS (Malta), RAI (Italija), RTBF (Belgija), RTE (Irska), RTP (Portugal), RTR (Rusija), RTVSLO (Slovenija), SNRT (Maroko), SSR (Švicarska), TRT (Turska), TVR (Rumunjska), TV4 (Švedska), YLE (Finska) te Grand Lyon, Département du Rhône i Région Rhône-Alpes. Program besplatno ustupaju televizije članice iz vlastite proizvodnje. Simultano emitira na 13 jezika (arapski, engleski, farsi, francuski, grčki, mađarski, njemački, portugalski, ruski, španjolski, talijanski, turski i ukrajinski), zapošljava 400 novinara iz 25 zemalja. Preko odašiljača, satelita, kabelske distribucije, interneta i mobilne telefonije dostupan je u 400 milijuna kućanstava u 155 zemalja. Više od 60% prihoda čine reklame i komercijalne djelatnosti, 15 milijuna eura daje Europska unija, a ostatak članice konzorcija. Temeljem ugovora (2015–20) HRT može upotrebljavati TV materijal iz EuroNewsovih programa Business Planet, Futuris i Generation Y.

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona