Leksikon radija i televizije

Natrag

eksperimentalni film

filmski rod obilježen poigravanjem s postupcima koji se ne uklapaju u dominantne oblike filmske prakse. To se postiže slobodnim posezanjem za raznim oblicima izražavanja, od uporabe asocijativne i ritmičke montaže do kombiniranja različitih nefilmskih tehnika i uključivanja netipičnih sadržaja. Javlja se 1920-ih u okviru povijesne avangarde, izrazitije se razvija od 1950-ih te se obogaćuje drugim medijima (osobito od 1970-ih, povezujući se s videoumjetnošću, te od kraja 1990-ih povezivanjem s internetom i novim tehnologijama). U Hrvatskoj tradicija eksperimentalnoga filma postoji od 1960-ih; osobito su je njegovali autori koji se razvijaju u razdoblju Novih tendencija (npr. T. Gotovac) te oni povezani s kinoklubovima (npr. s Kinoklubom Split kao I. Martinac, ili Kinoklubom Zagreb kao M. Pansini), a koja kontinuirano traje (osobito su visoke dosege postigli I. L. Galeta, Z. Mustać, V. Petek, V. Knežević, M. Bukovac, D. Čučić i drugi). Unutar TV proizvodnje eksperimentalisti su često angažirani oko izradbe jinglova i špica pojedinih emisija (poput Simona Bogojevića Naratha) te za režiju tematski povezanih emisija (poput D. Martinisa u emisiji Radar).

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona