Leksikon radija i televizije

Natrag

audiovizualna komercijalna komunikacija

prema Zakonu o elektroničkim medijima (2009) zbirni termin koji se koristi za oglašavanja u elektroničkim medijima, definiran kao “slike sa i bez zvuka koje su oblikovane za izravno promicanje roba, usluga ili imidža”, a koje su uključene u program uz plaćanje ili sličnu naknadu. Oblici: oglašavanje, sponzorstvo, teletrgovina i plasman proizvoda. Audiovizualna komercijalna komunikacija mora biti jasno označena i ne smije dovoditi u zabludu. U suprotnom se govori o zavaravajućem (prikrivenom) oglašavanju jer dovodi slušatelja ili gledatelja u zabludu. Zavaravajuće oglašavanje treba razlikovati od plasmana proizvoda, koji je prema Zakonu o elektroničkim medijima dopušten u kinematografskim djelima, filmovima i serijama, u sportskim programima i programima lake zabave ili u slučajevima kad nema plaćanja pružatelju medijskih usluga, nego mu se određena roba ili usluga, poput proizvodnih rekvizita i nagrada, pružaju radi uključivanja u program.

Preuzmi tiskano izdanje

PDF, 25 MB

Tiskano izdanje leksikona